Winnaars: Ruimtevoertuig voor Blitz!

Maar liefst 110 scholen hebben foto’s ingestuurd voor de wedstrijd.
Uitgeverij Gottmer, Lars Deltrap en Rian Visser hebben alles bekeken. Daarna hebben zij de prijswinaars gekozen. Deze scholen krijgen via de mail bericht.
Op de foto’s hieronder zie je steeds één werkstuk afgebeeld. De prijs is echter bedoeld voor de hele klas en niet voor de individuele leerling. Gefeliciteerd!

Wij vonden het erg leuk om te zien wat jullie gemaakt hebben. De inzendingen waren erg verschillend! Vaak werden er namen voor de voertuigen verzonnen en soms werden er ook verhalen bij geschreven. We kregen ook veel foto’s met trotse leerlingen, die zelf hun werkstuk vasthielden. We zagen muren van klaslokalen, vol met geprinte afbeeldingen van de les, zodat de kinderen inspiratie konden opdoen. We zagen tentoonstellingen voor de ouders na afloop. Een leerkracht maakte zelf een werkblad. Er leuk!

We willen alle leerkrachten en leerlingen hartelijk bedanken voor het meedoen.
We hopen dat jullie met Blitz nog veel plezier zullen hebben in de klas.

Eerste prijs: Schoolbezoek van Rian Visser + 5 boeken van Blitz

Deze school stuurde twee werkstukken in (dit werd gevraagd in de brief, die bij de knutselkaarten zat). Ze waren allebei heel origineel. Superleuk dat Blitz in een bijen-ruimteschip zit. Dat past heel goed bij Blitzzzz. Mooi vrolijk beeld.
De leerkracht schreef: ‘Ook heeft onze datamuur, de “cockpit” van onze klas, als thema Blitz!. Voor het halen van onze doelen moet Blitz! telkens 4 levels omhoog, voordat hij Bol Nul bereikt en we een feestje kunnen vieren. Het boek is echt gaan leven. Er zijn 16 prachtige nieuwe voertuigen gebouwd. Omdat we er maar twee mochten inzenden, hebben we een verkiezing gehouden in de klas, nadat de kinderen een presentatie hebben gegeven.’

Tweede prijs: Tekening van Lars Deltrap Rian Visser + 5 boeken van Blitz

Ook deze school stuurde een selectie in. Beide ruimtevoertuigen waren mooi, maar deze ufo sprong eruit. Mooi idee om Blitz op deze manier in zijn stuurhuisje te zetten. De lampjes maken het helemaal af! Ook aan de zijkanten zitten nog twee plastic bollen met Blitz-figuurtjes erin. Mooi gefotografeerd met een effen achtergrond.
De leerkracht schreef: ‘Wat een leuke wedstrijd! Onze groep 4 leerlingen zijn er enthousiast mee aan de slag gegaan. Ik stuur hierbij twee mooie voorbeelden. De ene staat nog op de grond, maar heeft alvast de verlichting aan gezet, klaar om te vertrekken. De andere zweeft al door de lucht. Ze hopen dat ze een prijs winnen.’

Derde tot tiende prijs: Boek van Blitz naar keuze

Van een wasmachineraam is een prachtige ufo gemaakt. Heel erg Blitz! Bijzonder om met zoveel verschillende materialen toch een vrolijk en sprekend beeld te maken. Het is echt zoals Blitz het zelf zou doen.

De leerkracht stuurde ook dit gedicht in:
De kinderen van groep vier
lezen de Blitz boeken met veel plezier.
De klas gaat iedere week
voor Blitz-boeken naar de bibliotheek.
Speciaal voor Blitz maakten zij met veel kleur
een nieuw voertuig van een wasmachinedeur.
Blitz zal ons voertuig vast waarderen:
dan kunnen we nog meer van hem leren.
Blitz is de held van onze klas.
De boeken komen dus goed van pas
Wij hopen dat wij winnen.
Dan kan het leesplezier beginnen.

Leerlingen van dit asielzoekerscentrum hebben zowel mooie objecten gemaakt, als met taal geoefend. De werkstukken zijn mooi gefotografeerd en er zijn flyers bij gemaakt. Daarin staat wat de voertuigen kunnen.
De leerkracht schreef: ‘Deze nieuwe voertuigen voor Blitz, de verhalen over deze speciale creaties en de flyers zijn gemaakt door de bovenbouw leerlingen van de asielzoekersschool De Feniks in Assen. Deze gevluchte kinderen, die zich nog volop de Nederlandse taal eigen maken, hebben genoten van de avonturen van Blitz en hebben vol enthousiasme nieuwe voertuigen voor Blitz ontworpen.’

Prachtig sfeervol beeld! Blitz vliegt met zijn voertuig echt door de ruimte. Mooi dat het voertuig technisch zo goed is uitgedacht. Met de twee ballonnen zou hij prima kunnen vliegen.

Deze school stuurde een paar heel verschillende voertuigen op, die allemaal heel bijzonder en origineel waren. Dit is een van de uitgebreidste voertuigen, met duidelijk veel plek voor alle reizigers. Fijn!
De leerkracht schreef: ‘Op de Guido de Bres in Ommen zijn de kinderen van groep 5/6 enorm druk bezig geweest met het maken van ruimtevoertuigen. Mooi om te zien hoe enthousiast de kinderen van zo’n opdracht worden. Hopelijk zit er voor Blitz een geschikt ruimtevoertuig bij om op reis te gaan in de ruimte.’

Drie leerkrachten van deze school stuurden elk kleine selectie op. Dit voertuig vonden we technisch heel bijzonder gedaan, met veel oog voor detail. Daarnaast is het ook nog mooi gefotografeerd, met een zelfgemaakte achtergrond.

Wauw, spectaculair! Als Blitz zo zou komen aanvliegen zou hij echt indruk maken!

Wat een vrolijk geheel! De meloen-raket met stippen zou iets zijn waar Blitz zo in zou kunnen vliegen. Mooi gedaan!
Ook de andere objecten in de tentoonstellingsfoto waren prachtig.

Dit is een van de gezelligste ruimteschepen. Ontzettend leuk om te zien dat er zoveel reizigers meekunnen.
De leerkracht schreef: ‘We zijn begonnen met het verzamelen van (kosteloos) materiaal en het maken van een ontwerp op papier. (Net zoals echte tekenaars doen!) Daarna hebben we een aantal knutsellessen besteed aan het maken van de ruimtevoertuigen. Wij vonden het super leuk om de voertuigen te maken.’

Eervolle vermeldingen

Dit hadden er ook honderd kunnen zijn … We hebben er echter een paar uitgekozen om nog even uit te lichten. Goed gedaan!

Heel leuk gedaan, het maakt je echt vrolijk als je het ziet.

Heet bijzonder al die kurken! We zijn benieuwd waar ze voor dienen …

Er is goed nagedacht over hoe de raket moet voortbewegen: paardenkracht doet het altijd.

Slim bedacht en goed in elkaar gezet! De kleur past goed bij Blitz.

Veel mooie en heel verschillende inzendingen. We denken dat Priet dit ruimteschip ook heel leuk zal vinden!

Loading

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.